فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

راهنمای قایق بادی

چرا قایق بادی؟

- وزن یک قایق بادی، به وزن انواع قایق های موجود در بازار دقت کنید این قایق ها میتوانند از نوع فایبر گلاس، فلزی و یا چوبی باشند، براحتی متوجه میشوید یک قایق بادی خیلی خیلی راحت تر از یک قایق چوبی یا فلزی حمل میشود.

- حجم قایق بادی، حجم یک قایق بادی بسیار مختلف است ولی شاید برگترین حجم یک قایق بادی در حالت جمع شده به یک دهم قایق های فایبر گلاس یا ... نرسد.

- حمل قایق بادی، چه قایقی را میتوان با اتومبیل شخصی خود چندین کیلومتر راه برد؟ قایق بادی را میتوانید بعد از خالی کردن در صندوق عقب اتومبیل خود قرار بدید و همراه خود داشته باشید، این قایق پرتابل بوده و براحتی میتوان به این محصول قایق سیار لقب داد!

- قیمت قایق بادی، واقعاً کدام نوع قایق را با این شرایط و با این قیمت میتوان تهیه کرد؟

استفاده از قایق بادی در همه جا، این نوع قایق را میتوانید در هر جایی براحتی و بدون داشتن جواز استفاده نمایید (بجز مناطق ممنوعه). 

- ساخته شده برای شرایط و مناطق مختلف، یکی از مزیت های این قایق ها در این است که برای شرایط مختلفی طزاحی شده اند، شرایطی مثل استفاده در: استخر، سد، دریاچه، دریا و یا حتی اوقیانوس ها!

- تنوع و کارایی مختلف قایق بادی، بله هر استفاده ای میتوان از این قایق ها داشت، استفاده هایی مثل قایق رانی، تفریح در آب و یا حتی شکار و ماهیگیری، البته برای هر مورد باید قایق مناسب با همان شرایط را تهیه کرد.

اطمینان از یک قایق بادی، این قایق ها تماماً در هر مدلی که باشند از دریچه های بادی مجزا تهیه میشوند، به این ترتیب اگر قسمتی از قایق را سوراخ یا پاره کردید اصلا نترسید، قایق با مخزن های بادی دیگر خود حرکت خواهد کرد.

- نصب موتور روی قایق بادی، مدل های بسیار زیادی از قایق های بادی ساخته شده اند که براحتی میتوان موتور برقی یا بنزینی روی آنها نصب کرد، برای اینکار حتما باید به مشخصات قایق بادی و توان نصب موتور آن دقت نمایید.

قایق بادی تعمیر میشود، بله در صورتیکه قایق بادی شما سوراخ شد و یا حتی پاره شد نگران نباشید! میتوانید از چسب مخصوص تعمیرات قایق بادی استفاده کرده و این محصول را تعمیر کنید، اگر خرابی و پنچری زیاد بود این کار را میتوانید به شرکت بسپارید.

 


 

قایق بادی مناسب:

در حقیقت بهترین تعریف برای این موضوع این است که قایقی مناسب تر برای استفاده است که شرایط استفاده از این قایق با مدل آن همخوانی داشته باشد، اگر بخواهیم راحت تر بیان کنیم باید به نکات ریز خرید قایق دقت کنیم، اولین نکته این که قایق ها باید به اندازه تعداد نفرات انتخاب شوند یعنی اینکه اگر تعداد 5 نفر است نباید از قایق 3 یا 4 نفره استفاده کرد و یا بلعکس اگر تعداد نفرات 3 نفر است نباید از یک محصول بزرگتر مثلا 5 نفره استفاده کرد، چرا که فضای بیشتر باعث پارو زنی زیاد تر  با قایق بادی میشود.

قایق های بادی باید مناسب با شرایط استفاده های مختلف انتخاب شوند یعنی قایق بادی استخری را نمیتوان به دریا انداخت، البته این در حالیست که قایق دریایی را میتوان در استخر استفاده کرد.

 


 

آب های ایمن و مناسب استفاده قایق بادی:

این مدل قایق بادی مناسب برای آب های ساحلی آرام، خلیج ها، دریاچه های کوچک، رودخانه ها و مجراها طراحی شده است زمانی که شرایط جوی تغییر کند موج و بادهای تقریبا شدید را تحمل می کند.

هشدار: برای اینکه آسیبی به سرنشینان وارد نیاید و قایق بادی دچار صدمه نشود، لطفا بیشتر از حد مجاز، از قایق بادی استفاده نکنید.

 


 

دستور العمل مناسب و مهم:

روند دستور العمل را به ترتیب انجام دهید. اگر این روند را به ترتیب اجرا نکنید ممکن است قایق بادی جیمینی خراب شود یا بترکد و در نتیجه غرق شود.

1- بیش از حدنصابی که برای قایق گفته شده داخل نشوند بدون در نظر گرفتن تعداد افرادی که در قایق نشسته اند، مجموع وزن افراد نباید تا حداکثر آن باشد. همیشه از جای نشستن و صندلی های موجود در آن استفاده کنید.

2- زمانی که باری را در آن قرار می دهید هرگز بیش از حد مجاز قایق توصیه نمی شود همیشه به میزان بار و وزن آن دقت کافی داشته باشید میزان تحمل وزن آن را بدانید و بیش از وزن توصیه شده پرهیز کنید.

توجه:

- بالاترین وزن موجود در قایق مساوی است با وزن تمامی افرادی که در قایق هستند. همه بار و تجهیزات قایق بادی و کل مایعات مصرف شدنی مانند آب جزئی از حجم قایق به حساب نمی آیند.

 

3- تجهیزات متصل به قایق مانند جلیقه نجات به طور مداوم باید چک شوند و در تمام مدت مورد استفاده قرار بگیرند.

4- قبل از استفاده تمامی لوازم های جانبی مانند محفظه هوا، طناب قایق، پاروها، سوپاپ و دریچه ها را کنترل کنید و مطمئن شوید که در بهترین شرایط خود قرار دارند و ایمن هستند. اگر خرابی در آن پیدا کردید لطفا قایق را متوقف کرده و آن را تعمیر کنید.

5- سطل آب، قاشق تخلیه آب و پمپ باد همیشه باید در زمان نقص و خرابی قایق بادی یا اگر آب داخل قایق وارد شود در دسترس باشد.

6- زمانی که قایق بادی در حال حرکت است همه مسافران باید در جای خود نشسته و از حرکت به سمت دیگر خود داری کنند. محصول را در حالت متعادل نگه دارید. حالت ناهموار افراد و یا بار قایق ممکن است باعث واژگونی و غرق شدن آن شود.

7- قایق را در نزدیکی ساحل استفاده کنید و نسبت به عوامل طبیعی مانند باد، جزر و مد آب و موج های بسیار بزرگ آگاه باشید.(از باد و جریان دریایی آگاه باشید)

8- اگر زمانی که قایق بادی در آب است یکی از محفظه های باد آن پنچر شود لازم است که دیگر محفظه های آن را به سرعت باد کنید تا از غرق شدن قایق جلوگیری کنید.

9- زمانی که قایق را در ساحل می گذارید مراقب باشید. اشیا تیز و برنده، سنگ های سخت، صدف، شیشه و ... ممکن است قایق را پنچر کند برای جلوگیری از این مدل آسیب ها بهتر است آن را روی سطوح سخت نگذارید.

10- زمانی که از موتور برقی استفاده می کنید خصوصیات ویژه و فنی آن را ترجیح می دهید تا میزان سرعت و قدرت آن را تخمین بزنید.

11- موتورهای برقی قایق که بوسیله باتری شارژ می شوند  توجه داشته باشد که ممکن است باتری آن جوش بیاورد و به قایق و مواد تشکیل دهنده آن صدمه وارد کند.

12- برای موتور هایی که از گاز، بنزین و نفت سوخت می گیرند قابل اشتعال می باشند باید دور از مواد آتش زا نگه داری شوند اگر روی سطح قایق مواد آتش زا ریخته شد سریعا آن را تمیز کنید. از مضرات موجود در مایعاتی مانند اسید باتری، روغن موتور و بنزین آگاه باشید. این مایعات می توانند به ساختار داخلی قایق صدمه وارد کنند.

13- محفظه های قایق به اندازه پر از باد شود و میزان فشار موجود در قایق را اندازه گیری کنید در غیر اینصورت باعث ترکیدگی می شود و بیش از ظرفیت ممکن است سبب آسیب رساندن، ترکیدگی و غرق شدن شود.

14- اگر از یدک کش برای حمل قایق استفاده می کنید آرام برانید تا از ایجاد صدمه در آن جلوگیری کنید.

15- چگونگی نصب آن را بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در محل خود راجع به آن پرس و جو کنید درباره شرایط محلی خود، خطرات مرتبط با قایق و دیگر فعالیت های آبی در منطقه زندگی خود آگاه باشید.

 


روش نصب قایق بادی جیمینی (فقط برای کد محصول 65047/ 65048/65049/65050)

1- سطحی صاف و نرم را پیدا کنید. قایق جیمینی را از بسته بندی آن بیرون بیاورید و باز کنید.

2- زیر قایق را باد کرده و کف آن را آماده کنید.

3- تخته کف قایق را تنظیم کنید و آن را به جلو پرتاب کنید تا زمانی که کف بادی آن تنظیم شود

4- جای تخته زیر قایق را محکم کنید سپس آن را به زیر نوک موتور جایگذاری کنید.

5- تخته جلویی را تنظیم کنید و تخته بعدی را در کنار آن فشار دهید تا باهم هماهنگ شوند. تخته سومی و چهارمی را با هم هماهنگ کنید. برای کف چوبی قایق جیمینی از شکاف بین تخته ها برای وصل آن ها به همدیگر استفاده کنید.

6- تخته سومی و چهارمی را به هم فشار بیاورید و تخته دومی و سومی را به هم وصل کنید تا تنظیم و یکسان شوند.

7- گوشه های تخته را به کف قایق وصل کنید.

توجه:

- قبل از باد قایق کف قایق را به طور کامل تنظیم کنید.

- شماره شناسایی تخته های کف بادی باید رو قرار بگیرد.

- بعد از اتمام نصب تخته ای کف قایق را چک کنید تا مطمئن شوید که محکم و سفت در جای خود قرار گرفته اند اما اگر شل بودند دوباره آن ها را نصب و تنظیم کنید.

نصب کف قایق بادی جیمینی ( فقط کد محصول 65062/65063)

- سطحی صاف و عاری از اشیا تیز و برنده پیدا کنید قایق را از بسته بندی آن بیرون بیاورید.

- پایه اصلی کف قایق را در زیر کف بادی آن قرار دهید و کف بادی را روی بدنه قرار داده و باد کنید.

نصب بدنه قایق جیمینی

- قایق را با دریچه ای که در کف آن نصب شده باد کنید مطمئن شوید بادی که به داخل آن وارد می شود کم نشود. اگر احیانا باد آن کم شد دریچه را به داخل فشار دهید تا باد موجود در آن در جای درست خود قرار بگیرد. پمپ باد را به دهانه دریچه قایق وصل کنید تا باد با فشار زیادی به داخل قایق برود. تا حد مجاز، آن را باد کنید و بعد از باد شدن آن به طور کامل، دریچه باد را محکم ببندید.

نکته:

- اگر بیش از حد آن را باد کردید وسط دریچه را فشار دهید تا باد اضافی آن خالی شود و به حد متعادل و امن برسد.

- فشار موجود فقط برای باد کردن قایق در نظر گرفته می شود و بهتر است جزء دستور العمل نصب آن به حساب نیاید.

توجه:

- فقط از پمپ بادی شرکت استفاده کنید.

- پمپ بادی برقی با فشار زیاد استفاده نکنید چون ممکن است که بیش از حد مجاز باد شود.

- کمتر و بیشتر از حد مجاز باد کردن قایق باعث ایجاد خطر می شود.

- همیشه مقدار باد موجود در قایق را کنترل کنید.

- در زمان باد شدن قایق روی آن نایستید و روی صندلی آن ننشینید.

- دریچه باد آن را در زمان استفاده از قایق باز نکنید.

- از محکم بودن دریچه باد اطمینان حاصل کنید.

نصب جای نشستن:

- صندلی قایق را در حالت درست آن قرار دهید و دو طرف آن را به بدنه قایق وصل کنید.

نصب پاروها:

- میله های آن را بهم وصل کنید و مطمئن شوید که میله های آن در جهت درست باد قرار گرفته باشد.

- پارو ها را به جای پارو نصب شده بر روی بدنه قایق، محکم وصل کنید.

نصب موتور کوچک قایق:

- زمانی که قایق به طور کامل باد شده و در آب بود موتور برقی آن را در وسط تخته نگهدارنده موتور نصب کنید.

توجه:

- از محکم بودن موتور در جایگاه خود اطمینان حاصل کنید.

- طریقه دستورالعمل موتور را برای نصب درست آن بخوانید.

- قدرت و سرعت زیاد قایق می تواند مرگ و صدمه را برای سرنشینان آن ایجاد کند حداکثر سرعت مجاز آن بر روی محصول قید شده است.

 


 

خالی کردن باد قایق جیمینی:

- دریچه بزرگ باد را بچرخانید تا باز شود سوپاپ نگهدارنده هوا را فشار دهید تا باد موجود داخل قایق خارج شود.

 


 

نگهداری از قایق بادی جیمینی:

- در زمانی که قایق را استفاده نمی کنید آن را از جای پارو جدا کنید.

- همه لوازم جانبی آن را برای مصرف در آینده نگه دارید.

- قایق را با دقت با آب و کف صابون بشویید.

- از مواد اسیدی و آستون و نیز مواد الکلی استفاده نکنید.

- از پارچه برای خشک کردن آن استفاده کنید و تمامی سطوح آن را کاملا خشک کنید.

- قایق جیمینی را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید و هم چنین برای خشک کردن آن از سشوار استفاده نکنید در غیر این صورت به آن آسیب وارد می شود و مدت عمر آن را کاهش می یابد.

- برای اینکه باد آن را خالی کنید دریچه باد آن را فشار دهید و بچرخانید تا دریچه مورد نظر باز شود. خالی کردن باد از تمام محفظه های قایق جیمینی به طور همزمان باعث می شود که ساختار داخلی آن صدمه وارد آید.

- بعد از آن باد کف قایق را خالی کنید.

- قایق را برعکس کنید تا باد مازاد در آن کاملا خالی شود همچنین برای این کار می توانید از پمپ باد استفاده کنید.

تعمیر قایق بادی:

- اگر سوراخ بزرگی روی بدنه قایق بادی جیمینی ایجاد شده باشد از بسته تعمیرات قایق و چسب آن استفاده کنید.

 


 

گارانتی قایق بادی:

محصولی که خریده اید با ضمانت نامه کارخانه فرستاده می شود. کارخانه "بست وی" کیفیت کالای ما را حمایت می کند و کالای شما در صورت نقص تا 4 روز کاملا رایگان تعمیر می شود. این گارانتی شامل نقص کارخانه ای کالا است و برای صاحب واقعی محصول می باشد که از آن به طور نرمال استفاده می کند اگر نقص از سوی خود شرکت بست وی باشد گارانتی روی کالا، آن را پوشش داده و شرکت محصول شما را تعمیر می کند. شرکت مربوطه هیچ مسئولیتی در قبال هر نوع مبلغ و صدمات موجود روی کالا که بعد از استفاده مصرف کننده ایجاد شده، قبول نمی کند.

- در زمانی که تجهیزات آن به طور غیر مجاز تعمیر و یا عوض شده باشد بی اعتبار می باشد.

-  تعویض و تعمیر مدت زمان خدمات را افزایش نمی دهد.

- این محصول به طور استاندارد طراحی شده است و هر گونه تغییر و تعویض که به وسیله سازنده به آن اشاره شده است می تواند خطر جدی برای مصرف کنند باشد و خدمات آن را بی اعتبار سازد.

نکته مهم:

- فقط قسمت آسیب دیده محصول تعمیر می شود نه کل محصول.

 


تاریخچه قایق بادی

 همه چیز از آنجا شروع شد که پیتر هاگت که یکی از افسران باهوش نیرو دریایی سلطنتی انگلیس بود در طول خدمتش در سمت سرهنگ دوم توانست با ثبت اختراع اولین شناور بادی را در سال 1845 توسعه دهد، طراحی ابتدایی او از جنس پارچه ای به نام " مکینتاش " که همراه با ترکیب نوعی لاستیک بود ساخته شد، ضد آب بودن آن هم در آن زمان برای اولین بار بسیار مورد توجه قرار گرفت و استقبال شد. اما ماجرا پیرامون این موضوع در همین حد ختم نشد و هالکت با ساخت قایقی با تحمل وزن دونفره و کم حجم که در زمان خالی بودن در کوله پشتی جا میشد که بعد از تست در دریای مدیترانه همه را به وجد آورد، این تولید بسیار مورد استقبال قرار گرفت و آغاز کننده ساخت شناورهای بادی دیگر هم شد.

چرا قایق بادی؟ با پیشرفت تکنولوژی و جهش علمی در صنعت، کالاهایی که با ساختار قدیمی و مشکلات فراوان به همراه بود جای خود را به محصولاتی لوکس و کاربردی تر داد. در عرصه تولیدات قایق قبل ها حتماً باید فلزی و یا فایبرگلاس تهیه میکردیم که دارای معایبی همچون قیمت گران، وزن سنگین، حجم بزرگ و نداشتن انعطاف حتی برای نشستن راحت بود، حال همتای بادی توانسته به قدری خود را در دل علاقه مندان به این تفریح جا کند که بسیاری میل به خرید چنین محصولی را یا برای استفاده خانوادگی و یا جمع دوستان امری لذت بخش می دانند.

کدام برند قایق بادی را خریداری کنیم؟ خوشبختانه تعداد شرکتهای تولید کننده این کالاها کم نیستند و تنوع در مدل ها و طراحی امکان انتخابی بهتر را برایتان میسر میکند، البته اگر بار اول است قصد خرید قایق دارید قطعاً تمامی برندهای فعال در این زمینه را نمی شناسید ما میتوانیم مختصر در اینتکس سایت تعدادی از آن ها را برایتان معرفی کنیم.

1-intex  : یکی از موفق ترین برندهایی است که در زمینه های مختلف محصولات بادی فعالیت دارد. قایق های این شرکت با قابلیت های هیجان انگیز طرفداران بسیاری دارد.

2-bestway  : این کمپانی بزرگ که تحت لیسانس ایالات متحده امریکا در چین تولیدات با کیفیتی دارد قایق های خوب و محبوبی را تا به امروز به بازارهای جهانی عرضه کرده که دارای جدید ترین استانداردهای روز اروپا میباشد.

3- Talamex : یکی دیگر از تولید کننده های حرفه ای قایق های بادی این شرکت است که در آلمان فعالیت دارد و بیش از 10000 مدل محصولات تفریحات آبی تولید میکند و بخش عمده صادراتشان مختص اروپا است.

4- Seaeagle : عضوی دیگر از خانواده قایق ها می باشد که تولیدات گسترده و مختلفی در این زمینه دارد. این شرکت از سال 1968 تا به حال پا به این عرصه گذاشته است و در امریکا به تولیدات خود ادامه میدهد.

5- Sevylor : طبق ادعای سایت رسمی این شرکت که میگوید ما با بیش از 60 سال تجربه و استفاده از بروزترین طراحی ها رهبر قدیمی ساخت قایق بادی هستیم، میتوان انتظار کالایی لوکس و با دوام را داشت. این شرکت با امضای قراردادی با کایاک امریکا و تولیدات مشترک توانست خود را بیشتر از قبل محبوب کند.

6- Advanced elements kayak : همانطور که از نام این شرکت معلوم است فعالیت و تخصص اصلی آنها در زمینه کایاک های بادی است. محصولات متنوع در طرح و رنگ مختلف و جذاب باعث شده تا فروشی خوبی را داشته باشند و میتوان آنها را  یکی از عرضه کننده های موفق دانست.

علت تفاوت قیمت ها : نکاتی که میتواند هزینه تمام شده یک قایق را افزایش یا کاهش دهد میتواند شامل کیفیت ساخت، ابعاد یا تعداد سرنشینان، قابلیت ها و لوازم جانبی همراهش میتواند نقش اصلی را در این زمینه ایفا کند. اما نباید تمامی امکانات سطح بالا را از هر محصول انتظار داشت چراکه به نسبت هزینه ای که برای خرید قایق بادی تعیین میکنید ممکن است متغیر باشد.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.